OFERTA

Kampanie reklamowe w Google Adwords

To najszybszy sposób na promocję Twojej firmy w internetcie. Zalety tej formy reklamy:

  • Najszybszy sposób, żeby znaleźć się na pierwszej stronie wyników
  • Brak limitów dodawania fraz i opisów
  • Duża elastyczność – w każdej chwili można przerwać kampanię
  • Wysokiej jakości wejścia – 90% to zainteresowani

Ile czasu trzeba czekać na efekty?

Efekty są widoczne w ciągu 4-8 dni. Jest to z pewnością najszybsza i jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Potrzebujemy 2 dni na skonfigurowanie konta w systemie, ustawienia reklam, wybrania fraz kluczowych i opisów reklamowych. Następnie przelewamy ustaloną kwotę na konto w systemie (zaksięgowanie przelewu w systemie Adwords trwa 2-4 dni). Po uzyskaniu akceptacji fraz i opisów reklamowych oraz  zaksięgowaniu się środków na koncie Google reklama zacznie się pojawiać w wynikach wyszukiwania.

Jak wybieramy skuteczne frazy kluczowe?

W kampaniach reklamowych ilość wybranych fraz nie ma wpływu na koszty kampanii. Oprócz samych fraz wybieramy także typ dopasowania czyli określamy, czy system ma dopasować wyszukiwania ogólnie, czy chcemy, żeby nasza reklama pokazała się na bardzo precyzyjne zapytania. Dodatkowo dodajemy listy tzw. fraz wykluczających – czyli wszystkich słów po jakich wpisaniu nasza reklama ma się nie pojawiać. System Adwords sam na podstawie zapytań wybiera frazy, których najczęściej szukają klienci.

Możliwość wprowadzania zmian w kampanii

System linków sponsorowanych daje nam możliwość wprowadzania zmian na bieżąco (inaczej niż przy pozycjonowaniu). Możemy cały czas dodawać nowe i ukrywać stare opisy reklamowe i słowa kluczowe. Możemy dodawać nowe ograniczenia odnośnie:

  • lokalizacji (np. wyświetlanie reklam tylko w województwie mazowieckim)
  • harmonogramu pokazywania się reklam (ustawienie określonych dni i godzin),
  • nowych grup reklam
  • nowych opisów reklamowych (np. dotyczących promocji)
  • rozszerzonych opisów (adresu, nr tel, linków do podstron)

Jakie są opłaty za reklamę w kampanii?

Płatności dzielną się na dwie części. Pierwsza dotyczy opłat za skonfigurowanie konta w systemie Adwords(opłata jednorazowa) i prowadzenia kampanii (opłata miesięczna). Druga część to środki przeznaczone na kliknięcia. Opłat dokonujesz  z góry, my przekazujemy pieniądze do Google (fizycznie przelew zostaje przekazany na konto Google do Irlandii).

Przykładowa symulacja kosztów kampanii

Konfiguracja konta kampanii – 400 zł netto
Miesięczna obsługa konta i raporty na koniec miesiąca – 300 zł/ miesiąc
Środki na kampanię – 1000 zł netto 
Maksymalny budżet dzienny 100 zł netto 

Przy takiej konfiguracji kampania będzie się pokazywać przez 10 dni, a w zależności od trudności fraz stawka za kliknięcie może się wahać od 3 zł – 10 zł. Także możemy dziennie uzyskać od 10 do 35 wejść na stronę (czyli 350 wejść na całą kampanię). Należy pamiętać, że są to wejścia bardzo dobrej jakości ponieważ wchodzą tam osoby poszukujące właśnie Twoich produktów lub usług. To zdecydowanie najtańsza forma reklamy ponieważ ciężko przy takich kosztach znaleźć aż 350 zainteresowanych klientów. Dla porównania umieszczenie kilku bilbordów (nawet przy ruchliwej trasie) to koszt powyżej 1000 zł, a ich realna skuteczność jest bardzo niska.

Ograniczanie kosztów kampanii

Polega na sprawdzeniu ciągłej optymalizacji kampanii. Wyłączamy frazy, które generują duże koszty i  nie przekładają się na sprzedaż. Dodajemy nowe frazy wykluczające. Zmieniamy typy dopasowań fraz, aby jak najmniej płacić za 1 kliknięcie. Sprawdzamy jakie opisy reklamowe przynoszą najlepsze efekty i na ich podstawie tworzymy kolejne.  Po 2-3 miesiącach kampania jest zoptymalizowana konkretnie pod Twoją branżę  i rodzaj klientów na jakich najbardziej Ci zależy.

5 Zalet reklamy w Adwords

Szybkość 

Twoja strona jest widoczna w top wyników 10 w ciągu tygodnia.

Pewność kosztów

Dzięki określeniu maksymalnego  budżetu dziennego masz gwarancje, że nie przekroczymy limitu.

Płatność tylko za efekt

Dopóki nikt nie kliknie w link, to nic nie zapłacisz.

Elastyczność

Możliwość swobodnej rozbudowy i modyfikacji ustawień kampanii.

Monitoring i statystyki

Wiesz kto, skąd i na jakie frazy trafił na stronę.

Zobacz projekt